Divergent - The movie

Igår var jag och en vän inne i Borås för att se premiären på Divergent, filmen baserad på en av de bästa böcker jag läst på länge. Var så sjukt spänd på att se den, om den kunde leva upp till förväntningarna. Visserligen är den inte närheten av boken, men när jag kom ut från biosalongen kunde jag inte sluta le, så himla bra film! Skulle kunna se den igen och igen och igen. Ska recensera boken snart också, har bara lite småsaker kvar innan den kan publiceras.
 
 
Kan redan nu nämna att jag har en liten förälskelse i Four, ovanligt då jag sällan blir förälskad i fiktiva karaktärer, men han är bara för underbar. Störde mig lite på att han inte var som jag förväntat mig, men var relativt nöjd med valen av skådespelare så det fick helt enkelt duga. Scen mässigt sätt tycker jag de valt ut det viktigaste, händelseförloppen och hur vissa saker utspelar sig stämmer sådär vilket störde mig en del, men man kan inte förvänta sig något annat. Tycker allt som allt det var riktigt lyckat, en otroligt bra film, men man borde ändå läsa boken innan man ser den!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0