Het - 10 noveller av 10 författare

Klicka på boken för att komma till
goodreads
 
Titel: Het
Författare: Åsa Anderberg Strollo, Gunnar Ardelius, Lisa Bjärbo, Inti Chavez Perez, Manne Forssberg, Martin Jern, Jenny Jägerfled, Sara Ohlsson, Ingrid Olsson och Jessica Schiefauer 
Sidantal: 245
Utgivningsår: 2012
 
Handling
 
Tio noveller om lust, tio noveller om åtrå, tio noveller om begär. 
Tio noveller om att vara människa, i en aning hetare situationer.
_________________________________________________________________________________________________________________
 
Tankar & åsikter
 
Tror aldrig jag tidigare läst en novellsamling, så antar jag nu förlorat min "novellsamlings oskuld" eller något liknande. Kändes också passande till den här boken av en ganska självklar anledning. Kan i alla fall säga att jag inte hade några vidare förväntningar då jag tog upp boken. Vilket jag nu i efterhand kan säga var tur för jag hade blivit besviken. Inte så att det är en dålig bok, verkligen inte. Otroligt bra författare och många av novellerna har ett språk jag är helt kär i. Men sen kan jag väl inte påstå att jag älskar handlingarna i de flesta, då de är ganska så.. speciella. 
 
Kanske att jag är en aning för pryd för den här typen av bok, då de noveller som tilltalade mig allra mest är de få som var mer oskyldiga. Bland annat Sara Ohlssons tyckte jag var en av de bättre. Kan ändå tänka mig att en hel del tjejer och killar runt gymnasieåldern kan relatera till i alla fall någon av novellerna. Och för att lägga till en sak jag faktiskt gillade med boken så tycker jag det är hel grymt att det också fanns samkönade par. 
 
Men som sagt, inge förväntningar så kan inte påstå att jag är besviken, men inte heller så att jag hoppar högt. Verken bra eller dålig, ris eller ros. You name it. En helt okej bok helt enkelt, tilltalar bara inte mig.
 
Betyg: 3/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0